O Klastrze
Członkowie Klastra
Kontakt

Klaster Agro – Warmia powstał w 2020 roku w Olsztynie i zrzesza przedsiębiorców z obszaru kilku województw (warmińsko – mazurskie, łódzkie, pomorskie, dolnośląskie, małopolskie) podejmujących działania zmierzające do kształtowania postawy świadomego i efektywnego działania na rzecz rozwoju upraw ekologicznych. Rolą klastra jest poszerzanie wiedzy w zakresie upraw ekologicznych, kształtowanie postawy proekologicznej oraz wprowadzanie działań, które maja przysłużyć się do powstania rolnictwa 4.0.
Inicjatoremi koordynatorem działania Klastra jest spółka Agro-Olsztyn. Główną rolą koordynatora jest zarządzanie inicjatywami w zakresie opracowania nowych rozwiązań (w szczególności technologii ICT) dla branży związanych z rolnictwem ekologicznym.
W ramach członkostwa w Klastrze istnieje szereg korzyści dla członków m.in. dostęp do rozwiniętego rynku wyspecjalizowanych dostawców, możliwość podejmowania wspólnych działań marketingowych, korzyści zewnętrzne w zakresie dyfuzji technologii i przepływów wiedzy wynikające z bezpośrednich kontaktów między przedstawicielami klastra, prowadzących do znaczącego obniżenia całkowitych kosztów transakcyjnych w różnych obszarach, w tym w zakresie transferu wiedzy i technologii.
Cele Klastra
− stworzenie platformy wymiany informacji, komunikacji i kooperacji pomiędzy uczestnikami Klastra wraz z zestawem narzędzi biznesowych dostępnych on-line
− rozwój współpracy Klastra z firmami, uczelniami, instytucjami, urzędami
− wspólne świadczenie usług na zewnątrz Klastra
− wzajemne świadczenie usług wewnątrz Klastra
− ułatwienie transferu wiedzy wewnątrz Klastra
− realizacja wspólnych projektów biznesowych i badawczych
− promocja marek oraz produktów Klastra
− pozyskanie zewnętrznych źródeł finansowania (m. in. dotacje z Unii Europejskiej)
− popularyzacja nowoczesnych technik i technologii wewnątrz Klastra
− wzrost innowacyjności Podmiotów Klastra poprzez wprowadzenie innowacyjnych produktów i usług
− uzyskanie przewagi konkurencyjnej w gospodarce lokalnej i krajowej
− możliwość wymiany informacji o nowych trendach rynkowych, zmianach w oczekiwaniach klientów, nowych trendach i technologiach z innymi uczestnikami klastra
− rozwój współpracy Klastra z firmami, uczelniami, instytucjami, urzędami
− wspólne świadczenie usług na zewnątrz Klastra
− wzajemne świadczenie usług wewnątrz Klastra
− ułatwienie transferu wiedzy wewnątrz Klastra
− realizacja wspólnych projektów biznesowych i badawczych
− promocja marek oraz produktów Klastra
− pozyskanie zewnętrznych źródeł finansowania (m. in. dotacje z Unii Europejskiej)
− popularyzacja nowoczesnych technik i technologii wewnątrz Klastra
− wzrost innowacyjności Podmiotów Klastra poprzez wprowadzenie innowacyjnych produktów i usług
− uzyskanie przewagi konkurencyjnej w gospodarce lokalnej i krajowej
− możliwość wymiany informacji o nowych trendach rynkowych, zmianach w oczekiwaniach klientów, nowych trendach i technologiach z innymi uczestnikami klastra